Partea 1 din articol: http://www.neuropsiholog.ro/cum-pot-parintii-ajuta-copiii-sa-se-organizeze-si-sa-si-stabileasca-prioritati-eficient/

Organizarea materialelor

Un spațiu de lucru organizat ajută copiii să găsească ușor și independent materialele de care au nevoie pentru teme.

Iată câteva strategii pentru a organiza materialele într-un mod eficient:

1. Stabilește un spațiu dedicat pentru teme: Asigură-te că copilul are un loc special pentru a-și face temele, cum ar fi un birou sau o masă. Acest spațiu ar trebui să fie curat, bine iluminat și să aibă suficient spațiu pentru a se organiza.

2. Depozitează materialele în secțiuni diferite: Ajută copilul să împartă materialele în secțiuni diferite, în funcție de tipul lor. De exemplu, toate instrumentele de scris (creioane, pixuri, markere) ar trebui să fie depozitate împreună, iar caietele sau cărțile să fie puse într-o altă secțiune. Acest lucru îi va permite copilului să găsească rapid și ușor materialele de care are nevoie.

3. Utilizează recipiente și organizatoare: Folosește recipiente, cutii sau organizatoare pentru a păstra materialele organizate în secțiunile respective. De exemplu, poți folosi cutii pentru instrumente de scris, suporturi pentru caiete sau organizatoare cu compartimente pentru accesorii mai mici. Asigură-te că aceste recipiente sunt etichetate corespunzător pentru a facilita găsirea materialelor.

4. Încurajează curățenia și ordinea: Ajută copilul să-și dezvolte obiceiuri de curățenie și ordine. După ce termină temele, încurajează-l să-și pună materialele înapoi în locurile lor designate și să își organizeze spațiul de lucru. Acest obicei îi va permite să înceapă cu un spațiu de lucru curat și organizat în fiecare zi.

5. Verifică periodic și reorganizează: Fă o verificare periodică a spațiului de lucru al copilului și reorganizează materialele, dacă este necesar. Pe măsură ce copilul crește și nevoile sale se schimbă, poate fi nevoie de ajustări în organizarea materialelor.

Prin organizarea materialelor într-un mod eficient, copilul va putea găsi rapid și ușor tot ceea ce are nevoie pentru teme. Această abilitate de a se organiza îi va permite să fie mai autonom și să se concentreze mai bine pe sarcinile de lucru. De asemenea, va dezvolta abilități importante de organizare și gestionare a timpului, care îi vor fi utile pe termen lung.

 

Păstrează materialele de referință, inclusiv calculatoare, dicționare și atlase, în apropierea spațiului de lucru al copilului pentru teme.

Asigură-te că materialele de referință, cum ar fi calculatoarele, dicționarele și atlasele, sunt la îndemâna copilului în timpul temelor. Este util să le păstrezi în apropierea spațiului de lucru al copilului, astfel încât să poată accesa rapid aceste resurse atunci când au nevoie de ele. Poți așeza aceste materiale pe o raftă, pe birou sau într-un sertar dedicat, astfel încât să fie ușor de găsit și utilizat.

Ajută copilul să identifice un moment regulat în timpul săptămânii pentru a-și curăța și organiza ghiozdanul. Lucrați împreună pentru a face din aceasta o experiență plăcută, astfel încât să devină un obicei

Este important să înățați copilul să-și organizeze și să-și curețe ghiozdanele în mod regulat. Ghiozdanul este un spațiu în care copiii își păstrează materialele școlare și este important ca acesta să fie ordonat și curat. Ajută copilul să identifice un moment regulat în timpul săptămânii pentru a-și organiza ghiozdanul, cum ar fi în fiecare vineri după școală sau înainte de începerea unei noi săptămâni. Lucrați împreună pentru a face această activitate plăcută și distractivă, astfel încât să devină un obicei sănătos. Puteți folosi diferite metode, cum ar fi sortarea și gruparea materialelor, eliminarea lucrurilor inutile sau deteriorate și asigurarea că toate documentele și cărțile sunt în ordine. Aceasta nu numai că va ajuta copilul să-și păstreze ghiozdanul organizat, dar îl va și învăța abilități de organizare și de responsabilitate.

Prin păstrarea materialelor de referință la îndemâna copilului și prin organizarea regulată a ghiozdanului, îi oferi copilului un mediu de lucru ordonat și eficient. Aceste practici îi vor permite să găsească rapid și ușor resursele necesare pentru teme și îl vor învăța abilități importante de organizare și gestionare a spațiului de lucru. De asemenea, îi vei oferi copilului o bază solidă pentru a dezvolta obiceiuri sănătoase de organizare și curățenie, care îl vor ajuta pe termen lung în viața de zi cu zi.

Psih. Mădălina Simion

Psiholog clinician; neuropsiholog

S-a specializat in evaluarea complexa psihologica si neuropsihologica a copiilor, adolescentilor si adultilor cu afectiuni medicale (ADHD, anxietate, intarzieri in dezvoltare, tulburari genetice, tumori cerebrale, epilepsie, hidrocefalie, traumatisme cranio-cerebrale, etc) in vederea psihodiagnosticului.

A urmat o formare de 450 de ore teoretice si 500 de ore de practica in neuropsihologie clinica (Máster en Neuropsicología Clínica, Instituto Superior de Estudios Psicológicos (ISEP), acreditat de Consiliul General de Psihologie din Spania pentru specializarea in neuropsihologie clinica, program ce indeplineste ghidurile internationale de instruire ale Conferintei din Huston pentru acreditarea de psiholog expert in neuropsihologie clinica in Spania.

Interese profesionale: mapare corticala intraoperatorie, fMRI, functionare executiva

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Website pentru promovarea neuropsihologiei

PSIHOLOGIE CLINICA | NEUROPSIHOLOGIE © 2015 - 2021