In evaluarea neuropsihologica exista mai multe metode prin care putem observa comportamentul adolescentului cu ADHD. Observarea comportamentului e cruciala pentru identificarea corecta a simptomelor. In acest scop neuropsihologul poate da adolescentului diferite sarcini. Ele tradeaza cum actioneaza adolescetul in viata de zi cu zi. Orice sarcina, chiar si in joaca, in care elevul trebuie sa se concentreze, sa lucreze logic si structurat, este ideala. Printre astfel de sarcini se pot numara urmatoarele exemple:

  1. Adolescentul trebuie sa aduca cu el temele pentru acasa; neuropsihologul observa in acest timp cum efectueaza elevul tema, rugandu-l pe cel mic sa gandeasca cu voce tare. Aspectele vizate sunt:
  • Are adolescentul un plan?
  • Procedeaza structurat, sistematic?
  • Isi verifica singur rezultatele (de ex. la matematica)?
  1. Neuropsihologul verifica caietul de notite. Aspectele vizate sunt:
  • Cum lucreaza exact copilul?
  • Sunt multe greseli de neatentie?
  • Sunt foile pastrate in ordine, curate?
  1. Folosirea de jocuri strategice (de exemplu Rush Hour sau River Crossing de la Thinkfun, vezi video de mai jos). Aspectele vizate sunt:
    • Are adolescentul un plan?
    • Procedeaza structurat, sistematic?
    • Cum rezista la frustrare?

  1. Folosirea de jocuri de concentrare si atentie (de exemplu, Halli Galli de la Amigo; Memory cu zgomote). Aspectele vizate sunt:
  • Se poate concentra adolescentul?
  • Isi mentine atentia?
  • Poate sa-si controleze impulsivitatea?

Metodele de fata pot fi utilizate si cu copii, in functie de caz, dar si de alti specialisti sau chiar de parinti.

Referinte

Spröber, N., L. Fischer, si A. Brettschneider. SAVE-Strategien für Jugendliche mit ADHS, 2013.

Andreea Iordan Jezlova
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Website pentru promovarea neuropsihologiei

PSIHOLOGIE CLINICA | NEUROPSIHOLOGIE © 2015 - 2021

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.