Neuropsiholog.ro este un portal informativ cu scopul de a promova psihologia evidence-based in randul psihologilor, medicilor si publicului.

Neuropsihologia este un domeniu tanar in Romania, aproape inexistent prin comparatie cu standardele si nivelul profesional atins in alte tari. Siteul s-a nascut din dorinta Psih. Madalina Simion de a-l face cunoscut in randul colegilor medici si psihologi cu care lucreaza/colaboreaza, dar si pentru pacientii si publicul larg care necesita acces la informatii bazate pe studii stiintifice.

Madalina are o licenta in psihologie de la Universitatea din Bucuresti si un master in psihologie clinica si CBT de la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca.

Madalina a ales sa se specializeze in special in patologie neurochirurgicala pentru a putea profesa si in Romania la sfarsitul rezidentiatului procedurile, tehnicile si metodele de lucru specifice pentru neurochirurgie (ex. mapare corticala pre/intra/post operatorie, investigatie fMRI, WADA etc)

Separat de activitatea clinica, este cercetator independent/asistent de cercetare al carui interes reprezinta imbunatatirea tehnicilor neurochirurgicale, a tratamentelor pre si post operator prin tehnici neuropsihologice si imagistica functionala (fMRI), mapare corticala intraoperatorie, imbunatatirea caltiatii vietii la pacientii operati de tumori cerebrale si epilepsie. Stagiul de cercetare predoctorala il realizeaza in Romania.

Madalina este fondatoarea proiectului Neuropsiholog.ro

Experienta:

2013 – prezent, colaborare cu Spitalul de Urgenta pentru Copii „Maria Sklodowska Curie” – Compartimentul de Neurochirurgie, unde o lunga perioada de timp a realizat activitati de voluntariat sub forma unor consultatii neuropsihologice pentru diagnostic neurologic diferential localizarea procesului patologic, descrierea efectelor pe care disfunctiile cerebrale le au asupra comportamentului, determinarea gradului de dizabilitate, dezvoltarea metodelor auxiliare pentru recuperarea individuala a pacientului, aprecierea severitatii afectiunilor

Psih. Madalina Simion

Psiholog clinician, neuropsiholog in formare

aprilie 2016-prezent, Psiholog clinician titular, Cabinet Individual de Psihologie, unde se ocupa de evaluari pentru tumori cerebrale, epilepsie, ADHD, intarzieri in dezvoltare, traumatisme cranio-cerebrale, dificultati de invatare, hidrocefalie etc

Iunie 2017 – Octombrie 2017, Investigator Principal (Global Temperament Project), in colaborare cu Bowdoin College, Maine, SUA, recrutarea a aproximativ 200 de copii pentru un studiu cross-cultural ce investigheaza temperamentul copiilor romani si americani, Global Temperament Project

Ianuarie 2017 – August 2017, Psiholog Colaborator, TestCentral, recrutarea a aproximativ 200 de copii si adolescenti cu varsta cuprinsa intre 12 si 17 ani pentru etalonarea unui test de inteligenta non-verbal

Octombrie 2016 – Ianuarie 2017, Psiholog Colaborator, Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, predarea seminariilor de neuropsihologie pentru anul I, 8 grupe de studenti

Aprilie 2016 – Iulie 2016, Psiholog Colaborator, TestCentral, recrutarea a 50 de copii si adolescenti cu varsta cuprinsa intre 3 si 3 ani pentru etalonarea unei baterii de evaluare neuropsihologice

Octombrie 2013 – Noiembrie 2013, Psihiatrie – stagiu de practica, Spitalul de Urgenta Militar Central „Carol Davila”, unde s-a ocupat de interviuri clinice structurare, evaluari subiectiv-emotionale, de personalitate, comportamentale specifice psihiatriei, evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural in care se manifesta problemele psihologice, educatie pentru sanatate si promovarea unui stil de viata sanatos, evaluarea starii de sanatate mentala.

Iunie 2013 – Septembrie 2013, Tutore Curs, ATI Psychology Institute, Dublin, Irlanda, corectarea lucrarilor studentilor la un curs de consiliere psihologica, notare si feedback

Octombrie 2012– Octombrie 2013, Peer Educator – „Educatori Intre Egali”, ARAS – Asociatia Romana Anti SIDA, activitati de voluntariat pentru prevenirea infectiei HIV si a raspandirii maladiei SIDA in randul populatiei, umanizarea bolii, promovarea tolerantei si a non-discriminarii fata de persoanele infectate cu HIV sau vulnerabile fata de infectia cu HIV, prevenire si promovare a comportamentelor responsabile

Februarie 2011 – Iunie 2013, Terapeut comportamental, interventie comportamentala pentru copii cu intarziere in dezvoltare

Madalina urmeaza cursuri de formare continua acreditate de APA, oferite de catre Academia de Psihiatrie a Spitalului Massachusetts, parte a Scolii de Medicina de la Harvard pentru a se tine la curent noutatile din domeniul psihologiei clinice, psihiatriei si psihoterapiei cognitiv-comportamentale. Cursurile imbina aspectele medicale cu informatiile de natura psihologica si farmaceutica.

– Treatment of Anxious Depression
– Aggression and Domestic Violence
– Mild Traumatic Brain Injury: epidemiologie, patoanatomie, patofiziologie, probleme neurologice si neuropsihiatrice, efecte neuropsihologice si functionale, criterii de clasificare, evaluare actua, odihna si intoarcerea la lucru, protocolul pentru sportivi, protocol pentru veterani, sindromul post contuzional, tratamente bazate pe dovezi pentru simptome si probleme, cefalee posttraumatica, probleme de somn, oboseal, disfunctii ale echilibrului si vederii, simptome de sanatate mentala, dificultati cognitive, reabilitare neurocognitiva si fizioterapie, hipopituitarism
– An Overview of Pain
– Assertive Psychosocial Rehabilitation and Community Re-Integration
– Antipsychotics and Metabolic Side Effects
– Assessment of Fatigue in Depressed Patients
– Challenges of Treating Co-Morbid PTSD and TBI
– Challenges and Opportunities in Treating Mood Disorders in Women

Madalina urmeaza cursuri de formare continua oferite de centrul de formare continua al Clinicii Cleveland pentru a asimila informatii medicale predate de cei mai buni specialisti in domeniu in Statele Unite si pentru a putea realiza conexiuni intre psihologie si medicina. Centrul de Formare Continua si-a luat angajamentul de a impartasi cunostinte medicale cu medici, asistente medicale, precum si alti profesionisti din domeniul medical la nivel mondial de mai mult de 80 de ani. Obiectivul sau este de a oferi programe educationale inovatoare de inaltă calitate, care sporesc cunoștințele furnizorilor de servicii medicale, avand ca rezultat imbunatatirea rezultatelor pacientului.

– Case-Based Lesson: Depression
– Neurological Comorbidities in Autism Spectrum Disorder
– Case-Based Lesson: Asthma
– Novel Stimulation Targets and Wave Forms of Neurostimulation: International Experience
– Dementia and Cognitive Disorders Case-Based Monograph: Deficitul Cognitiv Minor; Evaluarea Dementei; Evaluarea Delirului; Boala Alzheimer; Dementa Frontotemporala: La limita dintre Neurologie si Psihiatrie; Afazie Progresiva Primara; ; Evaluarea si Managementul bolii Creutzfeldt-Jakob; Diagnostic si Management al Deficitului Cognitiv Vascular; Atrofia Multisistemica; O abordare a Bolii Huntington; Hidrocefalia cu Presiune Normala; Sindroame Focale Corticale; Encefalopatia Cronica Traumatica; Strategii de Preventie a Dementei; Utilitatea Neuropsihologiei in Diagnosticul Diferential
– Metabolic Comorbidities in Autism Spectrum Disorde
– Case-Based Lesson: Recognizing & Treating ADHD in Adults with Comorbid Depression

 

Madalina urmeaza cursuri de formare continua in domeniul pediatriei, medicina si psihologie, oferite de Children’s of Alabama, spital de pediatrie ce apartine de University of Alabama at Birmingham pentru a se tine la curent noutatile si pentru a dobandi cunostinte medicale noi. Considera ca fara a invata o parte din medicina, practicarea psihologiei clinice si a neuropsihologiei devine limitata.

– Epilepsy Surgery for Children: A New Concept: studii de caz si management multidisciplinar
Pediatricians Preparing Youth for College: Can We Still Anticipate and Guide: recunoasterea si revizuirea diagnosticelor si optiunile de management pentru o varietate de boli pediatrice
– Childhood Lead Poisoning – What Has Changed in the Last 25 Years? revizuirea epidemiologiei expunerii la plumb, influentele toxicitatii cu plumb asupra dezvoltarii neurocognitive si a comportamentului, schimbari in recomandari asupra nivelurilor crescute a plumbului la analizele din sange
– Pediatric Diabetes Update: managementul multidisciplinar al diabetului la copii
– Concussion and Mild TBI: Identification, Impact and Treatment – epidemiologia contuziilor si a leziunilor traumatice usoare, dezvoltarea biomarkerilor, teste clinice pentru screening vizual, vestibular, oculomotor si functionarea echilibrului dupa TCC, interventii evidence-based pentru tratament
– Early Recognition of TSC and the Role of EEG as a Biomarker for Epilepsy: diagnosticul sclerozei tuberoase si utilizarea Electroencefalogramei ca biomarker pentru epilepsie
Behavioral Strategies to Prevent Unintentional Child Injury: interventiile pentru prevenirea accidentelor pediatrice, impactul asupra dezvoltarii congitive, socializarea, dezvoltarea perceptiva, motrica.
– The Primary and Secondary Prevention of CNS Complications in SCD: epidemiologia complicatiilor sistemului nervos al anemiilor, strategii pentru preventia complicatiilor, abordari terapeutice pentru preventia leziunilor cerebrale
– Batten Disease: Developing Experimental Therapeutics in Rare Neurodegenerative Disease: epidemiologie, aspecte clinice, diagnostic, interventie
– Aggression in the Neurodevelopmental Disabilities: A Neurology Perspective: agresivitatea in tulburarile de neurodezvoltare

ALTE CURSURI:

– Medical University of South Carolina, Cursul ”Trauma Focused Cognitive Behavioral Therapy”: Tehnici de psihoeducatie, managementul stresului, Expresia afectului si modularea, Copingul Cognitiv, Crearea Naratiunii Traumei, Procesare Cognitiva, Training de Managmentul Comportamentului, Sedinte Parinti-Copii” si Curs ”Using Trauma Focused Cognitive Behavioral Therapy with Childhood Traumatic Grief” pentru a putea ajuta pacientii care trec prin diverse evenimente traumatice precum accidentele care produc traumatisme cranio-cerebrale grave.
– Rehabilitation Institute of Chicago, Northwestern University: Masurarea Rezultatelor la Pacientii cu Leziuni ale Maduvei Spinarii (2015)
– Curs „Responsabilitate individuala: prevenirea HIV/SIDA” – Asociatia Romana Anti-SIDA (2012)
– Scoala de Vara ”Grupuri de Risc si Servicii Sociale de Suport: Programe si politici antidiscriminare, programe de reducere a riscurilor asociate comportamentelelor de risc, Advocacy si respectarea drepturilor omului, Dezastre, PAFA, Supradoza – primul ajutor, Abuzul sexual in cuplu – cauze si consecinte etc (2012)
– Abordarea psihologica in bolile neurodegenerative Alzheimer, Parkinson, Dementa coordonat de Iulian Achim
– Tehnici de crestere a rezilientei in confruntare cu trauma, coordonat de Adriana Baban
– Aspecte introductive de Psiho-Oncologie. Importanta psihologiei in oncologie, coordonat deMarco Romeo
– Specificul cercetarii in domeniul psihologiei clinice si psihoterapiei, coordonat deTraian Manea
– Consolidarea psihoterapiei prin interventia unor strategii clinice eficiente, coordonat deIulia-Odette Dimitriu
– Modalitati practice de constructie, etalonare si validare a unei baterii de testare aptitudinala” coordonat de Gernot Schuhfried, Mihai Anitei, Mihaela Chraif
– Utilizarea metodelor psihofiziologice in diagnoza stresului organizational si efectelor acestuia. Tehnica poligraf coordonat de Mihai Anitei, Mihaela Chraif, Viorel Pasca

Andreea Iordan, neuropsiholog la Vitanas Clinic for Geriatrics in Berlin

Andreea este absolventa a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti si a unui master in psihologie si psihopatologie la Universitatea Potsdam din Germania (Master of Science).

La Senatul din Berlin a testat copii cu diferite tulburari cognitive (discalculie, disgrafie, deficit de atentie), dar si la capitolul inteligentei sau personalitatii (anxietate).

Andreea a realizat un stagiu de cercetare la Universitatea Tehnica din Berlin cu specializarea cyberbullying ce i-a oferit urmatoarele oportunitati: a furnizat suport stiintific din bazele internationale de date pentru cercetarile universitatii; a tradus teste din engleza in germana pentru masurarea empatiei virtuale, a prelevat date in scoli despre motivatia scolara si le-a analizat ulterior statistic; in cele din urma, a redactat studiile stiintifice ale profesorilor universitari conform standardelor APA.

Andreea Iordan

Psiholog, neuropsiholog

A fost stagiar in psihologie clinica la Clinica Salus Lindow (Germania) unde s-a ocupat de testarea cognitiva a pacientilor cu toxico-dependente, training neuro-terapeutic prin joystick, training de comunicare pentru persoanele cu fobie sociala.

In perioada octombrie – decembrie 2016 a fost stagiar in neuropsihologie la German Red Cross Hospital in Berlin, unde s-a ocupat de screening si evaluari neuropsihologice pentru limbaj, memorie, dementa, depresie, neglect, hemianopie. A realizat rapoarte neuropsihologice si reabilitare cognitiva computerizata, dar si la patul pacientului. S-a ocupat de pacientii din sectiile de medicina interna, geriatrie, neurologie, unitatea pentru AVC.

Andreea lucreaza din mai 2017 in Berlin la Vitanas Clinic for Geriatrics pe neuropsihologie geriatrica. Face evaluari neuropsihologice si terapie pentru seniori. Se ocupa in special de pacientii cu dementa vasculara, Alzheimer, hidrocefalie cu presiune normala, tulburare cognitiva usoara, depresie dupa accidente vasculare cerebrale sau delir.

Daniel Cojocaru

Student Psihologie

Daniel va absolvi in iunie Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei si va fi licentiat in psihologie. Daniel este pasionat de neuropsihologie si din aprilie 2017 este practicant in Cabinetul individual de psihologie Madalina Simion, in programul modul de practica “Bazele evaluarii neuropsihologice a dezvoltarii (perioada 0-6 ani)” unde participa activ la testarile pentru comisia de handicap si CMBRAE. Din martie 2017 este Shadow la Scoala Gimnaziala nr 190 unde insoteste un copil cu nevoi speciale ajutandu-l sa faca fata cerintelor. Din martie este practicant la “Cabinetul de Psihologie, Logopedie si Psihoterapie – Rodica Firoiu” unde asista si se implica activ in terapia ocupationala, evaluari clinice si grupuri de socializare.

Este Facilitator Voluntar la Asociatia Spring care deruleaza in parteneriat cu Politia Capitalei un proiect ce include activitati de dezvoltare personala pentru elevii claselor a V-a si a VI-a in vederea prevenirii, gestionarii si combaterii fenomenului de bullying.

Daniel a realizat mai multe stagii de practica:
– a fost practicant la Asociatia pentru Dezvoltarea Practicilor Alternative de Reintegrare si Educatie in domeniul traficului de persoane si protectia persoanelor traficate.
– a fost Facilitator Sandwork la Asociatia Sol Mentis in cadrul Scolii Principesa Margareta, oferid asistenta emotionala prin lucru expresiv cu nisip.
– a realizat un stagiu de practica la Asociatia Expert Psy in psihologie clinica, psihoterapie si consiliere psihologica, iar in noiembrie 2015-i
– a fost practicant la People Develop Center – Centru de Psihoterapie si Logopedie, realizand un stagiu in domeniul psihologiei aplicate in securitate nationala
– a fost practicant la Societatea Civila Profesionala de Psihologie Rusu si Popescu

Livia Iolanda Fasie

Redactor Voluntar, Student Psihologie

Livia Iolanda Fasie, redactor voluntar contact: livia.fasie@neuropsiholog.ro

Livia este studenta in anul I la Facultatea de Psihologie a Universitatii din Oradea.

Chiar daca este la inceput de drum intr-o cariera de psihologie, este dornica sa invete si sa ofere si celorlalti din informatiile pe care le-a asimilat in echipa Neuropsiholog.ro

Livia este licentiata si in drept si lucreaza pe un post de consilier juridic in prezent.

Robertina Ciobanu

Student Psihologie

Robertina va fi din iunie licentiata in psihologie, urmand cursurile Facultatii de Psihologie a Universitatii din Bucuresti.

Activitatea ei practica:
– din 2016 este Shadow/Tutore ABA la ATCA (Asociatia de Terapie Comportamentala Aplicata) unde se ocupa de aplicarea terapiei ABA in procesul de integrare a copiilor cu TSA in mediul educational si social; interventie terapeutica atat pentru dezvoltarea abilitatilor de comunicare, joc si interactiune sociala, cognitive, autonomie personala si inlocuirea si reducerea comportamentelor inadecvate
– din 2016 este voluntar la Help Autism unde pariticpa activ la grupuri de socializare, atat pentru copii cu diferite tulburari, cat şi pentru copii tipici, la ateliere de dezvoltare personala, ateliere senzoriale şi ateliere de creatie in cadrul centrului
AHA Kids
– 2016 a fost Voluntar WWF Romania in domeniul fundraising
– 2015/2016 a fost Shadow la Gradinita numarul 35 (insotitor pentru copii diagnosticati cu tulburari de spectru autist (TSA) in vederea gestionarii situatiilor care apar privind integrarea acestuia in mediu)
– 2015 Voluntar Conferinta internationala PSIWORLD
– 2015 Voluntar Asociatia Romana de Hipnoza, organizare ,,Seminar Introductiv in Lumea Hipnozei”

Educatie de specialitate:
– 2017 Scoala de Iarna Cognosis (32 de ore de dezvoltare personala, in abordarea terapeutica Experientiala)
– 2016 Scoala de Iarna Cognosis (24 de ore de dezvoltare personala in abordarea terapeutica Adleriana)
– Participant al workshop-ului „Gestionarea emo iilor” sustinut de Iulia Molnar
– „Cercetarea dincolo de stereotipuri – de la student la cercetator”, din cadrul proiectului „Vivid Mind”

Andreea Diaconescu

Psihoterapeut

Andreea este absolventa a Facultatii de Psihologie (Universitatea Hyperion), formare in Psihoterapie Ericksoniana prin Asociatia Romana de Hipnoza Clinica, Relaxare si Terapie Ericksoniana si absolventa a masterului “Evaluarea, consilierea si terapia copilului, cuplului si a familiei” din Universitatea Bucuresti.

Experienta clinica:
– Din 2014 Psihoterapeut in practica privata (psihoterapie individuala pentru adulti, copii, cuplu si familie) la Cabinet individual de psihologie Diaconescu Andreea Simona
– 2014/2015, Clinica Maria, moderator grupuri de artterapie si grupuri de socializare unde s-a ocupat de coordonarea grupurilor de copii cu TSA si ADHD, cu varste cuprinse intre 4 si 10 ani
– 2013/2015 Shadow si terapie individuala pentru insotirea si integrarea in invatamantul de masa a copiilor diagnosticati cu TSA
– 2012/2014 Practica supervizata, Directia Generala de Asistenta Sociala si protectia copilului Sector 5 (Evaluarea copiilor din centre de plasament si asistenta maternala)

Andra Costache

Lector, student psihologie

Andra este studenta la Facultatea de Psihologie si in acelasi timp este lector la Universitatea Valahia din Targoviste, doctor in geografie (Academia Romana, Institutul de Geografie)

Alte cursuri:
– TA 101, Elemente introductive in analiza tranzactionala, European Association for Transactional Analysis
– Cresterea in relatiile interpersonale din perspectiva psihanalizei si a analizei tranzactionale
– Teste proiective, Confident Training & Consulting
– Asistarea psihologică a pacientilor oncologici si a familiilor lor, Confident Training & Consulting

Evelina Neagu

Psiholog clinician

Evelina este absolventa a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti si a programelor de Master “Psihologia Sanatatii- Cercetare Clinica si Optimizare Comportamentala” si “Managementul formarii psihologilor in psihologia muncii, transporturilor si serviciilor”. Din 2015 este in formare de baza in psihologia clinica prin Asociatia de Consiliere si Psihoterapie Psihanalitica din Bucuresti – Centrul SELF

Experienta practica si clinica:
– 2015-prezent practica Spitalul de Psihiatrie Sapunari; Participare la interviuri clinice; Sustinerea interviurilor clinice in vederea evaluarii psihologice a pacientilor cu diferite tulburari mentale
– 2017 D.G.A.S.P.G. Sector 6- Centrul pentru copii cu dizabilitati “Orsova”; Observarea si evaluarea copiilor cu tulburari de dezvoltare si dizabilitati
– 2017 Spitalul Clinic de Urgenta “Bagdasar-Arseni”; Evaluarea pacientilor cu interventii neurochirurgicale; Participarea la prelegeri care au vizat diferite patologii din domeniul neuropsihologiei

– 2017 Zaharia & Asociatii, Studierea si aplicarea testelor de specialitate in domeniul psihologiei muncii specifice unui anumit
context al evaluarii; Intocmirea de psihoprofesiograme si profile ocupationale
– 2015/2016 Pedagog scolar, ” Scoala Primara „Casa Montessori”, unde s-a ocupat de implementarea principiilor Montessori si supravegherea n activita i a copiilor cu vârste cuprinse intre 2 si 6 ani. Aplicarea tehnicilor de comunicare non-violenta pentru solutionarea conflictelor si optimizarea comunicarii dintre adult si copil
– 2016 Profiles International Romania, Realizarea de chestionare pentru evaluarea nivelului de dezvoltare al abilitatilor specifice unui post
– 2015 Asociatia “New Odyssey”
– 2015 Fundatia Grigore; Evaluarea psihologica a persoanelor cu dizabilitati; Realizarea unui plan terapeutic de interven ie pentru persoanele cu dizabilitati
– 2013/2014 Gradinita nr. 274, Sustinerea de ateliere de dezvoltare personala pentru copii cu varste cuprinse intre 2 si 4 ani
– 2012/2013, Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului; Asistarea la prezentarea unor studii de caz referitoare la dezvoltarea psihologica a copiilor institutionalizati comparativ cu copiii din familii normale. Aplicarea a multiple teste specialitate pentru evaluarea psihologica a copiilor.

Alte cursuri si activitati:
– Coordonatoare a studiului “The personality of kindergarten teachers”, realizat in 2016.
– Coordonatoare a programului de training privind “Gestionarea emo iilor si starea de bine la locul de munca”, sustinut in iunie 2016 in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei
– Coordonatoare a lucrarii “Relationship between deviant behavior, burnout, fairness in skill based pay, fairness perception of organizational policy and overall job satisfaction”, realizata in 2016
– Valente ale teoriei atasmentului in mediul spitalicesc psihiatric. Interactiuni controlate la pacienti cronici
– Managementul cabinetelor de psihologie-specialitatea munca si transporturi

Publicatii:
Ciceu, M., Manolescu, F., & Neagu, E. A. ( 2016). The personality of kindergarden teachers, Romanian Journal of Experimental Applied Psychology, 7 (1), 71- 84.
Ciceu, M., Manolescu, F., Mitrache, S. & Neagu, E. A (2016). Relationship between deviant behavior, burnout,fairness in skill based pay, fairness perception of organizational policy and overall job satisfaction,prezentata in cadrul Congresului International – Cercetarea moderna in psihologie. Cercetare cantitativa vs Cercetare calitativa. Abordari interdisciplinare. Sibiu, 3-5 iunie 2016.

Iulia Popa

Absolvent psihologie

Iulia este absolventa Universitatii Lucian Blaga din Sibiu, Facultatea de Psihologie. Lucreaza in prezent ca trainer la o companie din Bucuresti si are numeroase activitati in domeniul voluntariatului in folosul comunitatii:

2015-2016:
– Practicant la UCOS Association, lucrand cu copiii diagnosticati cu autism sau alte afectiuni psihiatrice
– Voluntar in echipa de organizare ASCIP, International Congress of Psychology, Sibiu
– Voluntar in echipa de organizare APIO

2012- 2013:
– Vicepresedinte CSE- Scholar Council
– Coordonator de voluntari la Let’s do it Romania
– a fost Directorul Departamentului de Mobilitate, Formare, Informatii si Consiliere la CSE- Scholar Council
– a primit premiul Voluntarul Anului de la Asociatia Colors din Sibiu

Romina Bondor

Psiholog clinician

Romina este psiholog clinician si psihoterapeut in formare in psihoterapie integrativa si psihologie clinica la Asociatia de Psihoterapie integrativa si Psihologie clinica din Iasi.

– Din 2017 este in formare pentru lucrul cu persoane cu autism la Fundatia Ancora Sperantei din Suceava
– 2016 Curs Afazia- Evaluare, tehnici si metode de recuperare, la Asociatia Centrul de comunicare si dezvoltare umana, Bucuresti
– 2015 curs logopedie, Asociatia RASG – Cluj Napoca
– 2013/2015 Masterat Psihologie clinica si psihoterapie, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Iasi
– 2012: Curs de formare in lucrul cu copii cu autism, Fundatia “Ancora Salvarii”, Iasi
– 2010/2013: Licenta in Psihologie, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iasi

Experienta profesionala:
– din 2016 este psiholog clinician la Societate civila profesionala de psihologie unde realizeaza evaluare clinica, psihodiagnostic, logopedie, consiliere psihologica
– 2016 a fost psiholog la “O noua viata” in Siret, ocupandu-se de evaluare psihologica, dezvoltare personala a beneficiarilor, activitati de socializare si dezvoltarea abilitatilor de comunicare asertiva, consiliere psihologica

– 2015 a fost practicanta la Centrul de sanatate mintala “Dr. Ghelerter” din Iasi, ocupandu-se de interviuri clinice si psihodiagnostic
– 2014/2015: voluntar la Spitalul de Psihiatrie Socola din Iasi, realizand anamneze psihologice complexe pentru stabilirea diagnosticului, interviuri clinice structurate, terapie ocupationala, evaluarea starii de sanatate mentala
– 2013/2014: a fost psiholog la ACAR in Iasi unde a realizat interviuri clinice cu beneficiarii, rapoarte de evaluare in urma interviurilor clinice, anamnezei si aplicarii de instrumentar
psihologic, prezentari pentru informarea beneficiarilor cu privire la efectele alcoolulul (metoda Hudolin), a luat parte la proiecte al caror scop era constientizarea si informarea cu privire la efectele
alcoolului
– 2011/2012: practica de specialitate, Spital “Socola”, Iasi
– 2010/2012: Voluntar ASCOR- copii cu HIV, a lucrat copii atat cu deficiente mentale, cat si fizice, grupuri de suport, terapie ocupationala, activitati in aer liber
– 2010/2011: Voluntara ASCOR programul Metanoia, Penitenciarul Iasi: discutii pe diferite teme, joculete de cunoastere, de autocunoastere, exercitii de relaxare, de detensionare

In 2014 a sustinut workshopul “Dependenta si co-dependenta” in Radauti, in colaborare cu Asociatia Romana a Consilierilor in Adictie (A.R.C.A.) din Iadi si Floyd Frantz, reprezentant al programului „Sf. Dimitrie Basarabov” din Cluj

Florentina Gheorghe

Psihologie clinica, psihopedagogie speciala
Programari: 0765 682 850

Florentina este absolventa in psihologie a Universitatii Ovidius din Costanta, si absolventa a masterului “Terapii si Compensare in Tulburarile de Comunicare” de la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei. Are o formare incheiata in psihoterapie adleriana la APPAR.

Experienta clinica:
– 05.12.2014 – prezent psiholog titular GHEORGHE FLORENTINA – Cabinet Individual de Psihologie unde realizeaza evaluari clinice, terapie ABA si logopedie. Evaluarile clinice sunt bazate pe instrumente validate stiintific.
– aprilie 2016, colaborare cu D&D Consultants Grup pentru adaptarea si etalonarea NEPSY II in Romania
– 23.09.2008 pana in prezent, Practica in Trapia Cognitiv – Comportamentala si aplicarea calificarilor insusite in terapia copiilor cu dizabilitati in cadrul Asociatiei „Autism
Constanta”

– 10.05.2012 – 09.05.2014, voluntariat Asociatia „Copilul meu” si Asociatia „Autism Constanta”, unde a fost responsabila de terapie comportamentala (ABA, PECS, TEACH, Eu sunt special) si logopedica cu copii cu dizabilitati (Autism, Sindrom Down, diferite tipuri de retard), terapie ocupationala, stimulare cognitiva, formarea autonomiei personale, socializare etc.
– 12.02.2007 – 12.06.2009, Practica privind activitati ce fac parte din programe individuale de recuperare precoce a copiilor cu autism, socializarea copiilor cu dizabilitati si autism cu privire la caracteristicile acestei afectiuni, sub directa coordonare a Asociatiei pentru Interventie Precoce in Autism, Bucuresti.

Alte formari:
– 3-4 iunie 2016, Centrul Judetean de Resurse si de Asistenta Educationala Constanta in colaborare cu Inspectoratul scolar Judetean Constanta, “Abordarea Intervention Mapping – Crearea unui program de schimbare comportamentala in mediul Scolar. Tehnici experentiale de comunicare in consiliere
– mai 2015, Inspectoratul Scolar judetean Arad, Universitatea „Aurel Vlaicu” Arad, Asociatia Alianta Pentru Copii Arad, Centrul scolar Pentru Educatie Incluziva Arad, Conferinta Internationala Aspecte Teoretico – Praxiologice in evaluarea si Intreventia Psihoeducationala (Tulburari de comportament, Directii de evaluare si interventie in terapia tulburarilor de limbaj si comunicare; invatarea de abilitati sociale prin joc; Experienta de invatare cand corpul (organismul) este bolnav: reflectii si ipoteze de lucru cu copii cu patologie oncologica)
– februarie 2015, Asociatia CES, A.N.P.P. Orizont si Inspectoratul Scolar judetean Bihor, Conferinta Nationala de Psihopedagogie Speciala si Consiliere scolara cu participare internationala „Scrii Psihopedagog,Citesti Special-Arta consilierii si integrarii copiilor in familie,scoala,viata (Rolul terapiilor prin mediere artistica in dezvoltarea unei personalitati complexe; Probleme de conduita la elevi. Modalitati specifice de interventie.)
– 31.10.2013-04.04.2014, Centrul Roman de Interventie Sociala si Psihoterapeutica, Curs de perfectionare ”Metode de diagnostic si interventie in cazul persoanelor afectate de autism si sindrom Down”, acreditate de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, pedagog de recuperare
– 01-24 februarie 2013, Centrul de Formare Profesionala al Universitatii Spiru Haret Bucuresti, Asociatia Nationala pentru Copii si Adulti cu Autism din Romania (ANCAAR)
– februarie-martie 2013, Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania,” Tehnici de psihoterapie cognitiv-comportamentala si analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist”.
– mai-iunie 2013, Centrul Judetean de Resurse si de Asistenta Educationala Constanta in colaborare cu Inspectoratul scolar Judetean Constanta (“Tehnici cognitiv comportamentale de preventie si remitere a furiei si a comportamentului agresiv la copii. Evaluarea prescolarului in functie de context:suspiciune clinica, respectiv supradotare. Interpretare combinata a SON-R, Denver –II si BASC – 2. Tehnici de lucru in consilierea psihologica.)
– iunie-iulie 2013, Fundatia de sprijin comunitar Bacau (Lucrator prin arte combinate)
– noiembrie 2012, Active labs- Carduri OH („OH – Solutii in consiliere folosind cardurile de asociere)
– decembrie 2010, Asociatia pentru Sanatate Mintala a Copilului „Sfantul Serafim de Sarov”, Voluntari, trainingul „Autismul si A.B.A. – diagnostic si evaluare”