Etapele dezvoltarii copilului la varsta de 4 ani

 

Cei mai multi copii la aceasta varsta:

In plan social si emotional
  • Se bucura cand fac lucruri noi
  • Se joaca “de-a mama si de-a tata”
  • Sunt din ce in ce mai creativi la jocurile imaginare
  • Prefera sa se joace cu alti copii decat singuri
  • Coopereaza cu alti copii
  • Adesea nu pot spune ce e real si ce e imaginar  
  • Vorbesc despre ceea ce le place si ce ii intereseaza
Limbaj /Comunicare
  • Cunosc cateva reguli elementare de gramatica, utilizeaza corect acordul dintre subiect si predicat
  • Canta un cantec sau recita o poezie din memorie  
  • Spun povesti
  • Isi pot spune numele si prenumele   

 

In plan cognitiv (invatare, gandire, rezolvare de probleme)
  • Numesc culori si numere   
  • Inteleg ideea de numaratoare  
  • Incep sa inteleaga timpul  
  • Isi amintesc parti dintr-o poveste
  • Inteleg ideea de “acelasi” si “diferit”
  • Deseneaza o persoana cu 2-4 parti de corp
  • Utilizeaza foarfeci
  • Incep sa copieze literele mari de tipar  
  • Joaca jocuri cu cartonase sau pe masa
  • Spun ce cred ca se va intampla intr-o carte  
Motricitate / Dezvoltare fizica
  • Sar si stau intr-un picior 2 secunde
  • De cele mai multe ori prind o minge care sare
  • Supravegheati, toarna, taie si isi piseaza mancarea

Mergeti la medic daca copilul:

  • Nu poate sari pe loc
  • Nu poate scrijeli
  • Nu manifesta interes pentru jocuri interactive sau imaginare
  • Ii ignora pe alti copii sau nu raspund persoanelor din afara familiei
  • Nu vrea sa se imbrace, sa doarma, sa utilizeze toaleta
  • Nu poate reda povestea preferata
  • Nu poate urma comenzi din trei etape
  • Nu intelege “acelasi” si “diferit”
  • Nu foloseste “tu” si “eu” corect
  • Vorbeste neclar
  • Isi pierde abilitati pe care le-a detinut candva

 

Website pentru promovarea neuropsihologiei

PSIHOLOGIE CLINICA | NEUROPSIHOLOGIE © 2013 - 2017

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.