A invata ceva nou imbunatateste si extinde creierul. Intr-un articol publicat de New York Times, Gretchen Reynolds descrie modul cum a invata sa jonglezi, inotul, plimbarea cu bicicleta sau snowboardingul poate fi mai tarziu in viata un instrument puternic pentru dezvoltarea creierului. Acelasi lucru este valabil si pentru copiii cu ADHD. Exista dovezi puternice ca exercitiile care implica miscari complexe ale corpului, cum ar fi karate, dans sau alpinism, pot ajuta copiii cu ADHD sa-s imbunatateasca atentia. Puteti citi cateva dintre aceste dovezi in detaliu in cartea Spark, de John Ratey, MD.

Invatarea unei noi calitati fizice la varsta adulta poate duce la o crestere a volumului de materie cenuse in anumite parti ale creierului legate de controlul miscarii. In articolul sau, Reynolds explica faptul ca studiile anterioare cu soareci au indicat ca exercitiile noi au crescut cantitatea de mielinare (izolarea celulelor) din creier care ajuta neuronii sa transmita mesaje mai eficient. Ceea ce este cel mai demn de remarcat este ca invatarea unei noi abilitati motrice a avut un impact mai puternic asupra dezvoltarii creierului decat simpla practicare a unei calitati vechi.

Construirea mai multor conexiuni in creier poate fi cruciala pentru imbunatatirea atentiei sustinute la copiii cu ADHD. Cercetarile creierului sugereaza ca imbunatatirile in mielinizarea creierului au sporit eficienta conexiunilor dintre cortexul prefrontal si alte parti ale creierului, care sunt esentiale pentru aptitudinile executive la nivel inalt. In timp ce subiectii studiilor descrise de Reynolds erau adulti mai in varsta, aceste experimente sugereaza ca exercitiul poate imbunatati functionarea executiva la oricine.

Implicatiile pentru parintii copiilor cu ADHD sunt clare. Nu numai ca este un exercitiu bun pentru a va mentine copiii in forma si ocupati, este, de asemenea, una dintre cele mai bune modalitati prin care trebuie tratate problemele creierului care contribuie la ADHD. Iata cateva sugestii pentru a va incuraja copiii sa invete un nou sport si sa construiasca un creier mai eficient:

Incercati sporturi mai putin traditionale, cum ar fi gimnastica, majorete si dans. Aceste sporturi se bazeaza pe miscari complexe ale corpului, care necesita un alt tip de focalizare. De exemplu, concentrarea la majorete este importanta, deoarece majoreta necesita multitasking. Majoretele trebuie de multe ori sa spuna aplauze si sa faca dansuri in acelas timp si este necesar sa ramana concentrate pentru a face rutina in mod corespunzator si pentru a coordona uralele cu dansul. Incearca un joc cum ar fi Dance Central Spotlight care provoaca jucatorilor sa invete noi miscari si sa tina pasul.

Mergeti la o sala de gimnastica New Age. Incercati o sala de gimnastica non-traditionala, cum ar fi o sala de gimnastica de alpinism sau una care trateaza participantii la yoga sau kickboxing. Unii copii se vor bucura de o sala de gimnastica care are un stil “bootcamp”. Toate aceste sporturi necesita o varietate de miscari corporale complexe, care, cel mai probabil, vor necesita invatarea unei noi abilitati pentru dvs. si copiii dumneavoastra.


Referinte:

  • https://www.amazon.com/Spark-Revolutionary-Science-Exercise-Brain/dp/0316113514
  • https://well.blogs.nytimes.com/2016/03/02/learning-a-new-sport-may-be-good-for-the-brain/?_r=0
  • https://www.additudemag.com/the-adhd-exercise-solution/
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2925418/pdf/nihms203273.pdf
  • text learningworksforkids.com

 

Website pentru promovarea neuropsihologiei

PSIHOLOGIE CLINICA | NEUROPSIHOLOGIE © 2013 - 2017

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.