
Copiii cu ADHD tind sa se grabeasca frecvent cand fac temele pentru acasa. La fel ca toti copiii, cei cu ADHD uneori se grabesc in timpul efectuarii temelor pentru a ajunge rapid la activitatile pe care le considera mai placute. Cu toate acestea, pentru copiii cu ADHD, tendinta de a se grabi devine o provocare constanta, rezultand intr-o munca neglijenta, incorecta sau incompleta. Copiii cu ADHD adesea intampina dificultati in abilitatile de functionare executiva, cum ar fi mentinerea concentrarii, gestionarea timpului, asteptarea si monitorizarea muncii lor. Aceste provocari le fac mai dificil sa mentina concentrarea si sa gestioneze eficient sarcinile pentru temele lor.
Copiii cu ADHD pot resimti oboseala dupa o zi de scoala, ceea ce poate contribui la dorinta de a grabi temele pentru a le termina rapid si a se relaxa.
Daca copiii cu ADHD iau medicamente stimulante, acestia pot experimenta un efect de estompare a medicamentelor (rebound) si simptomele devin mai accentuate. Aceasta estompare poate face mai dificila mentinerea concentrarii si mentinerea unui ritm constant in timpul temelor pentru acasa.
Iata cele mai comune motive pentru care copiii cu ADHD tind sa-si grabeasca temele pentru acasa:
- Dificultati in retinerea informatiilor: Copiii cu ADHD au dificultati in a retine informatiile in memoria de lucru in timp ce fac temele. in loc sa-si aloce timp pentru a gandi cu atentie raspunsurile, acestia le pot scrie in graba inainte sa-si piarda firul gandurilor. Acest lucru poate duce la raspunsuri incomplete sau incorecte.
- Provocari in gestionarea timpului: Copiii cu ADHD adesea au dificultati in estimarea timpului pe care ar trebui sa-l aloce fiecarei teme. Acestia se pot concentra excesiv pe o sarcina si pot intampina dificultati in trecerea la urmatoarea. Ca rezultat, pot sa-si grabeasca restul temelor dupa ce au petrecut prea mult timp pe o singura sarcina.
- Dificultati in mentinerea interesului: Copiii cu ADHD au dificultati in mentinerea concentrarii, in special in cazul sarcinilor repetitive sau plictisitoare. Confruntati cu o fisa de 25 de probleme de matematica similare, acestia pot sa treaca prin ele in graba din cauza plictiselii.
- Probleme in auto-monitorizare: Procesul de rezolvare a temelor pentru acasa poate parea nesfarsit pentru copiii cu ADHD. Ideea de a petrece timp suplimentar pentru a-si verifica munca in cautarea greselilor poate fi coplesitoare. Acestia pot considera ca este acceptabil sa-si prezinte efortul initial fara a investi timp suplimentar pentru a se asigura ca este corect si complet.
- Provocari in auto-control: Copiii cu ADHD gasesc dificil sa amane placerile, chiar daca ar fi benefic sa o faca. Daca sunt nerabdatori sa se joace un joc video nou sau sa se uite la televizor, acestia pot sa-si grabeasca temele fara a lua in considerare beneficiile potentiale ale petrecerii unui timp mai mare la teme, cum ar fi obtinerea unor note mai bune.
- Dificultati de invatare: Copiii cu ADHD adesea se confrunta cu dificultati de invatare suplimentare, cum ar fi dislexia sau discalculia. Pe langa provocarile prezente ca rezultat al ADHD-ului, aceste dificultati de invatare pot determina copiii sa-si grabeasca temele pentru a le finaliza rapid.
- Sentimente de infrangere: “Luptele” scolare pot epuiza copiii cu ADHD si pot submina increderea in sine. in timp, acestia pot dezvolta convingerea ca nu vor reusi indiferent de eforturile depuse. Ca urmare, pot considera ca petrecerea a 20 de minute sau a doua ore pentru teme are acelasi rezultat, ceea ce ii determina sa creada ca nu merita sa investeasca timpul necesar pentru a face o treaba temeinica.
Daca copilul tau are tendinta sa-si grabeasca temele pentru acasa, intelegerea acestor motive te poate ajuta sa identifici strategii care sa il ajute. Observa-l in timpul sesiunilor de teme si cauta tipare unde pare sa aiba dificultati.
- Cum dam instructiuni copiilor cu ADHD - 26 February 2023
- ADHD la adult: valorificarea simptomelor pentru succesul in afaceri - 1 October 2022
- Prezentare Thomas Brown PhD despre evaluarea ADHD la adulti si copii - 4 September 2022