Multi oameni se gandesc la abilitatile de organizare ca la capacitatea de a tine lucrurile in ordine. Dar oamenii folosesc acele abilitati pentru a-si pastra gandurile in ordine pentru a putea recupera informatiile si a le folosi in mod eficient.

Copiii care au capacitati slabe de organizare se lupta cu manipularea informatiilor intr-un mod eficient si logic. Ei au adesea dificultati de a stabili prioritati, de a face planuri, de a pastra o sarcina si de a face lucrurile. Aceste abilitati devin din ce in ce mai importante, pe masura ce copilul dvs. trece prin diferite stagii.

Patru modalitati prin care copiii folosesc abilitatile de organizare pentru a invata.

1. Organizarea si urmarirea instructiunilor

Urmarind instructiunile, copiii trebuie sa faca doua lucruri: sa se concentreze asupra a ceea ce trebuie facut si sa vina cu un plan de joc pentru a face acest lucru. Ambele necesita organizarea si planificarea mentala.

Copiii cu abilitati puternice de organizare pot urma adesea indrumari fara sa se gandeasca chiar la asta. Ei pot planifica pasi pentru a face ceva. Dar daca copilul dvs. are abilitati slabe de organizare, este posibil sa nu fie in stare sa vada evolutia pasilor sau chiar sa nu stie de unde sa inceapa.

2. Organizarea si invatarea citirii

Copiii folosesc abilitatile de organizare in moduri subtile atunci cand invata mai intai sa citeasca. Imaginati-va ca copiii au un sistem de evidenta mentala in care stocheaza versiunea mai mare si cea mai mica a unei litere impreuna cu sunetul (sau sunetele) acestora.

Sistemul de depozitare devine mai complicat atunci cand copiii incep sa recunoasca cuvinte de vedere (cuvinte comune pe care copiii le memoreaza dupa cum arata) si trebuie sa le potriveasca cu imaginile a ceea ce reprezinta. Daca copilul se lupta cu organizarea, poate avea probleme in a obtine informatiile necesare pentru a conecta  sunete si grupuri de litere la lucrurile pe care le reprezinta.

3. Organizarea si invatarea de alfabetizare

Literatia, este combinatia dintre abilitatile de citire, scriere si gramatica, necesita o serie de strategii organizationale. Pentru ca copiii sa citeasca carti si sa scrie, trebuie sa tina evidenta mai multor lucruri simultan: personaje si relatiile lor, complot, secvente de evenimente, sprijinirea detaliilor si ideea principala.

Daca copilul dvs. se lupta cu organizarea, este posibil sa nu reuseasca adune toate informatiile si sa le organizeze. Si daca trebuie sa se opreasca si sa caute cuvinte in timp ce citeste, poate ca nu va putea sa-si ia locul unde a plecat.

4. Organizarea si invatarea matematica

Copiii trebuie sa utilizeze abilitatile de organizare pentru a invata matematica, deoarece este un subiect foarte organizat. Exista reguli si proceduri care trebuie respectate pe parcurs. Matematica implica, de asemenea, organizarea de informatii bazate pe relatii, cum ar fi sortarea lucrurilor in grupuri dupa dimensiune, culoare sau forma. Pe masura ce matematica devine mai abstracta, multi copii cu probleme de organizare au probleme de mentinere, deoarece nu isi pot crea propriile categorii de sortare a informatiilor. Abilitatile organizatiei sunt, de asemenea, necesare pentru a rezolva problemele cu cuvinte folosind cuvinte cheie (cum ar fi mai putin decat sa insemne scaderea) pentru a ajuta la sortarea informatiilor. Dacă copilul dvs. are probleme organizatorice, posibilitatea de a stoca si de a recupera regulile si faptele poate fi o provocare.

Vesti bune:

Lipsa de organizare a copilului dvs. poate face mai dificila invatarea, dar există strategii care pot ajuta.

Instrumentele cum ar fi listele de verificare si planificarile pot ajuta copiii sa se organizeze mai bine. Abilitatile organizatiei slabe pot face invatarea mai dificila, dar nu imposibila.

Sursa: understood.com

Website pentru promovarea neuropsihologiei

PSIHOLOGIE CLINICA | NEUROPSIHOLOGIE © 2013 - 2017

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.