Trei motive bazate pe dovezi pentru care profesorii ar trebui sa includa miscarea in clasa:

  1. creste interesul elevilor, motivatia (Vazou et al., 2012) si invatarea (Braniff, 2011).
  2. imbunatateste cunostintele despre continut, abilitatile si scorurile de test in materiile de baza, cum ar fi matematica si fluenta lecturii (Adams-Blair & Oliver, 2011, Erwin, Fedewa si Ahn, 2013, Browning et al., 2014).
  3. poate ajuta copiii sa indeplineasca sarcina de a finaliza cele 60 de minute recomandate de activitate fizică zilnica.

Trei resurse care incurajeaza miscarea si invatarea:

ABC’s of Movement® – Combinarea miscarii cu alfabetizarea (Combine Movement with Literacy) – ABC’s of Movement® este un document pdf ce cuprinde carti flash educationale care combina miscarea cu dezvoltarea alfabetizarii. Copiii iubesc aceste carduri colorate, care imbina invatarea alfabetului cu douazeci si sase de activitati distractive, necompetitive de miscare. Proiectat pentru copiii cu toate abilitatile de la prescolari pana la clasa a II-a, aceste carduri au fost dezvoltate de un fizioterapeut, avand in vedere invatarea si dezvoltarea fizica. Ideal pentru acasa si la scoala. Aceste litere stralucitoare, mari si fotografii pline de culoare cu copiii fac invatarea usoara si distractiva!

Carti de miscare (Movement Flashcards) – Cartile digitale includ 10 exercitii aerobice cu sabloane de carduri. Elevii pot derula activitatea fizica in timp ce examineaza materialul. Cele 10 activitati aerobice includ: alergarea pe loc, fandari, alunecari, genuflexiuni, sarituri, rasuciri, traversari incrucisate, sarituri in jur si marsuri. Fiecare pagina include o imagine de imagine a exercitiului aerobic, impreuna cu un sablon gol, pentru a introduce 18 carti.

Activitatile educationale senzorio-motorii (Educational Sensory Motor Activities) – ofera o gama larga de activitati creative care sunt usor de pregatit. Se copiaza pur si simplu pagina si activitatea este gata. Se exerseaza abilitati practice de echilibru, coordonare, abilitati motorii fine, abilitati motorii grosiere si sensibilizare senzoriala in timp ce se invata materiale academice. Copiii vor fi distrati si motivati sa participe in timp ce lucreaza la abilitatile lor motorii si la dezvoltarea cognitiva. Activitatile de invatare a motorului senzorial sunt adecvate pentru copii de varsta prescolara pana la scoala primara.


Surse: 

Adams-Blair H., Oliver G. (2011). Daily classroom movement: Physical activity integration into the classroom. International Journal of Health, Wellness, & Society, 1 (3), 147–154.

Braniff C. (2011). Perceptions of an active classroom: Exploration of movement and collaboration with fourth grade students. Networks: An On-line Journal for Teacher Research, 13 (1).

Browning C., Edson A.J., Kimani P., Aslan-Tutak F. (2014). Mathematical content knowledge for teaching elementary mathematics: A focus on geometry and measurement. Mathematics Enthusiast, 11 (2), 333–383.

Erwin H., Fedewa A., Ahn S. (2013). Student academic performance outcomes of a classroom physical activity intervention: A pilot study. International Electronic Journal of Elementary Education, 5 (2), 109–124.

Vazou S., Gavrilou P., Mamalaki E., Papanastasiou A., Sioumala N. (2012). Does integrating physical activity in the elementary school classroom influence academic motivation? International Journal of Sport and Exercise Psychology, 10 (4), 251–263.

Website pentru promovarea neuropsihologiei

PSIHOLOGIE CLINICA | NEUROPSIHOLOGIE © 2013 - 2017

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.