Testul Wechsler Individual Achievement Test (WIAT-III) este un instrument de evaluare a realizărilor academice conceput pentru a fi utilizat într-o varietate de contexte clinice, educaționale și de cercetare, inclusiv în școli, clinici, practici private și facilități de tratament rezidențial.

Beneficii

WIAT-III oferă numeroase beneficii pentru profesioniștii din domeniul educației și sănătății mintale:

– Screening pentru Dislexie: WIAT-III include Indici de Dislexie care pot fi folosiți pentru screening, folosind materiale stimul pe care profesioniștii le pot deține deja.
– Identificarea Abilităților Academice ale Elevilor: Testul ajută la identificarea abilităților academice ale elevilor, luarea deciziilor privind plasamentul educațional, diagnosticarea tulburărilor specifice de învățare, proiectarea obiectivelor instrucționale și planificarea intervențiilor.
– Măsurarea Tuturor Celor Opt Arii de Realizare Specificate de Legislația IDEA: WIAT-III permite evaluarea completă a realizărilor academice, în conformitate cu legislația în vigoare.
– Focus pe Obiectivele de Citire: Subtestele de Abilități Timpurii în Citire pun accent pe evaluarea abilităților fundamentale de citire.
– Evaluarea Punctelor Forte și Slabe: WIAT-III ajută la identificarea modelelor de puncte forte și slabe, facilitând diagnosticarea tulburărilor de învățare.

Caracteristici

WIAT-III include o serie de subteste care acoperă o gamă largă de abilități academice:

– Subteste îmbunătățite pentru Comprehensiune Auditivă, Expresie Orală și Expresie Scrisă.
– Subteste noi pentru Comprehensiunea Citirii, Citirea Orală, Fluența în Matematică și Abilități Timpurii în Citire.
– Indici de Dislexie care pot fi folosiți atât pentru screening, cât și în cadrul unei baterii de evaluare cuprinzătoare sau ca instrument de cercetare.
– Norme actualizate pentru PreK până la clasa a 12-a și pentru vârstele 4:0–50:11; standardizat național pe 3.000 de studenți și adulți și oferă informații normative cuprinzătoare.
– Corelat cu următoarele măsuri de abilitate: WPPSI-III (Wechsler, 2002); WPPSI-IV (Wechsler, 2012); WISC-IV (Wechsler, 2003); WISC-V (Wechsler, 2014); WAIS-IV (Wechsler, 2008); WNV (Wechsler & Naglieri, 2006); DAS-II (Elliott, 2007).

 

WIAT-III este un instrument de evaluare esențial pentru specialiștii care lucrează cu copii și adulți în context educațional sau clinic. Prin capacitatea sa de a identifica abilități și nevoi specifice, WIAT-III joacă un rol crucial în proiectarea planurilor educaționale personalizate și în intervențiile terapeutice. Actualizările și îmbunătățirile aduse acestei ediții îl fac un instrument de evaluare robust și adaptat cerințelor actuale, contribuind astfel la optimizarea procesului de învățare și la sprijinirea succesului academic și personal pe termen lung.

Pentru profesioniștii din domeniul educațional, WIAT-III oferă o perspectivă valoroasă asupra performanței academice a elevilor, permițându-le să identifice nu doar zonele de dificultate, ci și acele domenii în care elevii excelează. Acest lucru este crucial pentru a asigura că fiecare elev primește suportul de care are nevoie pentru a-și atinge potențialul maxim.

De asemenea, pentru cercetători, WIAT-III servește ca un instrument de măsurare standardizat, care poate fi folosit pentru a investiga eficacitatea diferitelor metode de instruire și intervenție. Corelațiile sale cu alte măsuri de abilitate permit o înțelegere mai profundă a relației dintre abilitățile cognitive și realizările academice.

În contextul clinic, WIAT-III este deosebit de valoros în diagnosticarea tulburărilor de învățare, cum ar fi dislexia, și în monitorizarea progresului terapeutic. Indicii de Dislexie, de exemplu, sunt un instrument nou care ajută la detectarea timpurie a semnelor de dislexie, facilitând intervențiile precoce și personalizate.

Psih. Mădălina Simion

Psiholog clinician; neuropsiholog la Centrul de excelență MindCare din MedLife

S-a specializat in evaluarea complexa psihologica si neuropsihologica a copiilor, adolescentilor si adultilor cu afectiuni medicale (ADHD, anxietate, intarzieri in dezvoltare, tulburari genetice, tumori cerebrale, epilepsie, hidrocefalie, traumatisme cranio-cerebrale, etc) in vederea psihodiagnosticului.

A urmat o formare de 450 de ore teoretice si 500 de ore de practica in neuropsihologie clinica (Máster en Neuropsicología Clínica, Instituto Superior de Estudios Psicológicos (ISEP), acreditat de Consiliul General de Psihologie din Spania pentru specializarea in neuropsihologie clinica, program ce indeplineste ghidurile internationale de instruire ale Conferintei din Huston pentru acreditarea de psiholog expert in neuropsihologie clinica in Spania.

Interese profesionale: mapare corticala intraoperatorie, fMRI, functionare executiva

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Website pentru promovarea neuropsihologiei

PSIHOLOGIE CLINICA | NEUROPSIHOLOGIE © 2015 - 2021